17 Haziran 2018 Pazar

Halay Başı

 Bugün İkinci Gün
 Günaydın, günün aydın olsun, aklının bir köşesinde sürekli Mahmut Tuncer halay müzikleri yer alsın. "Bana bir mendil verin size dünyayi sallayayım ." 9.Halay Kumandanı Mahmut Tuncer ...
Bana bir mutfak verin dünyada açlıktan kimse ölmesin. Tırtıl.... Bu sayede belki de yılda 2 milyon çocuk 6 milyon yetişkin açlıktan ölmez. Ki dünya nüfusunun hepsini doyuracak kadar gıda üretildiği ve o halde aç insanları doyuramadığımız gerçeği. Bence bu sayede senin planlaman ile saatte 300 çocuk her 4 saniyede 1 kişiyi kurtarabiliriz.
Bknz: Schindler'in Listesi.
Bir de bugün sabah öğrendiğim bir şey tırtıllar yumurtadan çıktıktan sonra kelebek olana kadar ki sürede ağırlığının 20 bin katını yermiş. Acaba kelebek olacağını bilerek mi yiyor yoksa içgüdüsel mi ? Düşünsene tırtıl böyle ne bulursan yiyorsun her günün son gününmüş gibi tavuktan zehirlenmiş gibi ne bulursan yiyorsun.
Sonra bir arkadaşını görüyorsun en yakın arkadaşın tırtıl. Onun sözleri ise "urfalıyam ezelden, mektubu gönder tez elden, yemeği çok severiz biz, yiyemeyiz otelden... Urfalı tırtıl."
Bir diğer tırtıl arkadaşın ise sabahları sürekli yemek yerken "balı gördum daldım,
dalmaz olaydım, yedi kilo vermiştim ben,  rejimden caydım. 
Bir diğer tırtıl ise "mantık sizi a noktasından b noktasına götürür ama halay sizi her yere götürür. Halay efendisi tırtıl.."
Aşk tırtılları ise "Onu sevmek ölümse halay çek ve gülümse demeyi tercih ederler. 
Kabadayı tırtılların bir sözü vardır. "dayı tırtıl her zaman halayda başı çeker..." 
bu konuda daha çok sözler var merak edilen konu tırtılların tırtıl tuncelden nasıl etkilendikleri. Tırtılların gösterdikleri bu garip hareketler hep bir merak konusu olmuştur halaya ve yemeğe dayanamıyor olmaları ritim tutturmak için evrim geçirip bolca ayaklarının olması da şüpheleri arttırıyor. 
Matematiğin en son sorusu mesela tırtıl akademisinden çıkmıştır. "Yedi tırtıl el ele tutuşup halka şeklinde kaç türlü sıralanarak halay çekerler ? " bu soru gizemini korusun belki bir gün yanıtı bulunur, cevaplarınızı bekliyoruz halaylara fısıldayan tırtıllar, yazımızın da sonuna geldik. Tırtılları seviyoruz. Peki tırtıllar hakkında ne biliyoruz. Keyifli bir günün olsun tırtıl. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder